به گزارش چامه شمال، احمد زیارلاریمی بهمناسبت بیستوپنجمین سالگرد تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، در جمع خبرنگاران رسانههای گروهی اظهار کرد: هماکنون حدود ۲ هزار واحد مرغداری گوشتی، ۳۹۰۰ واحد آبزیپروری و ۶ هزار واحد گلخانه، در استان مشغول فعالیت هستند و بدنبال آن هستیم تا سهمبری دانش را در فرآیند تولید افزایش دهیم و ارتقا ببخشیم.
وی افزود: از سال ۱۳۹۱ تا به امروز صدور مجوزهای حوزه کشاورزی اعم از تولید سموم، بانک نشا، طیور، دامداری، فروشگاههای عرضه سموم، گلخانهها و رشتههای متعدد بر عهده سازمان نهاده شد و در ادامه نظارت بر طرحهای کشاورزی، دامداری و مرغداریها نیز به سازمان واگذار گردید.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: در بحث صدور مجوزهای بخش کشاورزی، استان مازندران در رتبههای آخر از نظر مدت زمان صدور پروانه و مجوز فعالیت در کشور بود و در جایگاه بیستوهشتم تا سیودوم قرار داشت.
زیارلاریمی یادآور شد: زمان صدور نزدیک به ۱۵۰ روز بود که اکنون زمانبری صدور مجوز در استان به ۵۰ روز رسیده است.
وی اعلام کرد: علیرغم کوتاه شدن زمان فرآیند صدور مجوز در استان، اکنون در رتبه بیستدوم کشور قرار داشته و تا تک رقمی شدن، فاصله زیادی داریم.
زیارلاریمی ادامه داد: زمانبری بالای صدور مجوزها موجب انصراف سرمایهگذاران و یا مهاجرت آنان به سمت سایر استانهای کشور شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران عنوان کرد: در حالی جایگاه استان مازندران در صدور مجوزها با ۵۰ روز رتبه بیستدوم است که استان فارس با ۹ روز در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
زیارلاریمی گفت: سازمان افزون بر ۱۷ هزار عضو در ۲۴ رشته گرایش دارد که از سال ۱۳۹۷، حدود ۹ هزار نفر در سامانه، اطلاعات خود را بروزرسانی کردند و از این تعداد افزون بر ۴ هزار نفر جویای کار بوده و تمامی اعضا دارای رتبه و پروانه اشتغال هستند.
وی افزود: استان مازندران در سال گذشته از نظر کمی تعداد اعضا رتبه چهارم و از لحاظ کیفی رتبه دوم کشور را کسب کرد. همچنین در بحث مالی رتبههای اول و دوم را طی ۳ سال اخیر کسب کردیم و در سامانه آموزش هم رتبههای برتر را دارا هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خاطرنشان کرد: رسالت و ماموریت اصلی سازمان، ساماندهی و سازماندهی دانشآموختگان با هدف مهارتافزایی و توانافزایی آنان بوده است.
زیارلاریمی اعلام کرد: فارغالتحصیلان از آنجا که دارای تجربه کافی برای اشتغال نیستند لذا این سازمان بدنبال مهارت آموزی آنان است و در ادامه رسالتهای جدیدی برای سازمان تعریف شده است.
وی اشاره کرد: تعداد کمی نیروهای سازمان بسیار بالا است از سویی دیگر سازمانهای دولتی با محدودیت نیروی انسانی مواجهاند و لذا این برونسپاری به سازمان صورت گرفته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از راهاندازی صندوق رفاه سازمان خبر داد و گفت: طی دو سال از آغاز بکار این صندوق، خدمات متعدد رفاهی و خدماتی به اعضا ارائه شده است.
زیارلاریمی خاطرنشان کرد: تمامی تعرفههای خدمات سالانه با ابلاغ وزیر به سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها اعلام میشود و به رئیس سازمان اختیار تخفیف تا ۵۰ درصدی به سرمایهگذاران داده شد.
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه